poniedziałek, 27 sierpnia 2012

Must have SEPTEMBER / Przepis dnia:Pełnoziarniste bułeczki :)

Hej :) Miałam ciekawy pomysł na wpis,ale stwierdziłam że jeszcze dziś go nie zamieszczę.Muszę jeszcze pozbierać materiały :P Postanowiłam że umieszczę tutaj takie moje kosmetyczno-włosowe MUST HAVE na wrzesień :)

1.
Maska do włosów suchych i zniszczonych BioVax . Miałam kiedyś RainforestVax'a i byłam bardzo zadowolona. Teraz chcę spróbować tej maski :)

2.
Olejek do włosów :) Jednak Alterra... :)

3.
 
Szampon do włosów Alterra. Moje włosy go kochają! Najbardziej lubię ten z papają i bambusem oraz morelą i pszenicą. Gliss Kurr jest OK, ale to nie to samo :)
4.
Odżywka Isana z olejkiem Babassu. Dużo dobrego się o niej naczytałam. Chcę zobaczyć czy sprawdzi się na moich włosach :)
5.
Odżywka Alterra z morelą i pszenicą <3 moje love,love :D

6.
Osławiona wcierka Jantar :)

7.
Ochronny krem do rąk Be Beauty
BeBeauty, krem do ... włosów :D Dzięki zawartości masła shea,oleju kokosowego i gliceryny można stosować na włosy :)

To chyba tyle :D Od września zaczynam intensywne dbanie o włosy!
____

Teraz napiszę zupełnie o czymś innym :) Otóż bardzo lubię gotować,piec,itp. :) Pomyślałam więc na blogu będę umieszczać sprawdzone przeze mnie przepisy. Dzisiaj czas na pełnoziarniste cebulowe bułeczki, które upiekłam wczoraj wieczorem :P a dzisiaj zjadłam je chudym twarożkiem i pomidorem, mniaaam :P
Z mojego(troszkę do przerobiłam) przepisu wychodzi ok.4 średnich bułek, z oryginalnego przepisu (bez cebuli i bazylii) powinno wyjść 8. Ja piekę z połowy porcji,ponieważ mój tata nie przepada za takim pieczywem 
A więc... co jest nam potrzebne?
  • 300 ml mąki pełnoziarnistej ( polecam Melvit -pszenną razową )
  • 100 ml letniej wody
  • łyżka oliwy z oliwek
  • 1/2 łyżeczki fruktozy lub cukru ( gdy mi się skończyła fruktoza, nie dodałam w ogóle cukrów i także wyszły dobre)
  • szczypta soli ( ja dodaję dużą szczyptę :P poprostu- jeśli lubimy słone jedzenie dodajemy troszkę więcej,a jeśli nie -mniej :) )
  • 50 g drożdży.
  • czosnek lub cebula, bazylia (opcjonalnie)
Mąkę wsypujemy do miski, rozkruszamy drożdże, dodajemyfruktozę ,zalewamy 50 ml wody. Zostawiamy zaczyn na 10-15 minut. Po tym czasie dodajemy resztę wody i rozpuszczona w niej sól, oraz oliwe. Wyrabiamy ciasto.Następnie kroimy bardzo drobno cebulę i podsmażamy ją na odrobinie oliwy z oliwek. Podsmażoną cebulkę,dodajemy do ciasta wraz z suszoną bazylią.Ciasto wyrabiamy ponownie i ostawiamy na 40/50 minut do wyrośnięcia. Po upłynięciu czasu formujemy bułeczki i układamy je na wysmarowanej oliwą blaszcze. Pieczemy 16 minut w 250 stopniach :) Smacznego! 

Mam nadzieję że coś zrozumieliście z mojej plątaniny :P Zdjęć nie mam - nie zdążyłam zrobić :P






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz